יום שישי , מאי 3 2024
enhe

רמת צבאים ונחל יששכר

במסלול שאורכו כ- 64 ק"מ, נדרים לדרך נוף ברמת צבאים המשקיפה על עמק חרוד ורכס הגלבוע בדרום, ערוץ ורמת יששכר בצפון, הר תבור וגבעת המורה במערב. משם נגלוש מטה לנחל יששכר שהנו הדרומי בנחלים הגדולים של הגליל התחתון ואורכו כ- 21 ק"מ.
לצפייה במסלול בעמוד ענן

tzisas_1s

מתחילים לנוע לכיוון דרום לאורך נחל קמה עד לכביש כפר קיש, חוצים את הכביש ועולים על הסמ"ש האדום המוביל לנחל תבור. לאחר כ-1.38 ק"מ פונים דרומה לערוץ נחל שמר, המוביל לכפר מצר. נסיעה קצרה בתוך הכפר ומגיעים לצומת עם כביש 7276 המגיע לגזית. חוצים את הכביש ועולים על שביל כורכר לכיוון תמרה. לאחר כ-1.35 ק"מ פונים לכיוון דרום מזרח במורד השלוחה. נקודת תצפית ומנוחה עם ספסלים ושולחן מסלעים, נמצאת מעט לפני נ.ג 214.

tzisas_5

ממשיכים לכיוון מושב רמת צבי, חוצים את כביש 717 ומעט אח"כ את נחל צבאים, עד שחוברים לדרך נוף רמת צבאים (סמ"ש ירוק). נעים מזרחה לאורך דרך הנוף המשקיפה על עמק חרוד ורכס הגלבוע בדרום, ערוץ ורמת יששכר בצפון, הר תבור וגבעת המורה במערב.

הדרך רצופה נקודות שהוכשרו לתצפית ומנוחה. דרך הנוף נמשכת כ- 10.38 ק"מ ומסתיימת בפארק תעשייה רמת צבאים. ממשיכים מערבה בדרך עפר עוד כ- 3 ק"מ עד לירידה תלולה לנחל יששכר.

הירידה תלולה ומסולעת ובסופה פונים ימינה למעבר הנחל. אחרי חציית המים פונים מערבה ועולים על הציר המרכזי (סמ"ש כחול) החוצה את הערוץ לאורכו ונמשך כ- 9 ק"מ. נחל יששכר טומן בחובו עליות אתגריות לצידי הציר המרכזי, למי שמעוניין במעט אדרנלין. אלו שלא מעוניינים לבדוק את יכולות רכבם, ימשיכו מזרחה על הסמ"ש הכחול. עצי שיזף מצוי פזורים לאורך הנחל ומספקים פינות צל להפסקת קפה.

לאחר כ- 4 ק"מ,עולה מהערוץ שביל בסמ"ש אדום לכוכב הירדן. מקפידים לא להתברבר וממשיכים עם הסמ"ש הכחול. מעט לפני מולדת מתחברים לסמ"ש השחור צפונה ונוסעים עליו חזרה עד לכביש 7276. נוסעים על הכביש כ-1.8 ק"מ ומגיעים לצומת הכניסה לכפר מצר. מכאן עושים את הדרך חזרה באותו המסלול.

אולי יעניין אותך גם

כפר קמה לקרני חיטין

סוג: אופניים אורך המסלול: כ- 27 ק"מ דרגת קושי: קל-בינוני נקודות עניין: שמורת טבע קרני …