יום שישי , מאי 3 2024

דרגת קושי: בינוני-קשה
נקודות עניין: מצפור לוי אשכול, מורד הירדן, מצפה נח
לצפייה במסלול בעמוד ענן

במסלול שאורכו כ- 42 ק"מ, נרד ליבניאל ומשם לנהר הירדן דרך יער מנחמיה (שם נוסף – יער לוי אשכול) המשקיף לשדות העמק והאגן הדרומי של הכנרת.

המסלול מתחיל על דרך הספסאף ע"ש אחד המעיינות מהם שאבו מים המתיישבים הראשונים. ממשיך על רמת יבניאל עם הסמ"ש הכחול ומטפס לכיוון מאגר שרונה שם נמצאים ספסלי ישיבה למי שמעוניין במנוחה קלה. הדרך ממשיכה עם קו הרכס עד לפנייה שמאלה עם הסמ"ש האדום שילווה את המסלול עד למנחמיה. יורדים את מעלה יבניאל במדרון תלול ומבולדר תוך נקיטת משנה זהירות (לנוסעי 4X4 ישנן הצלבות ומדרגות). לקראת סוף הירידה נמצא מאגר מים ומעט אחריו הדרך מתחברת לכביש פנימי של יבניאל. ממשיכים עם הסמ"ש האדום ועוברים את ביה"ס שמצד ימין. בצומת הראשונה פונים שמאלה ומיד לאחריו ימינה עד לכיכר. בכיכר יוצאים ביציאה הראשונה ימינה ולאחר מרחק לא רב הדרך הופכת לכורכר.

כאן מתחילה דרך נוף יבניאל-מנחמיה שחוצה את יער לוי אשכול. רוב הדרך גולשת מטה וכדאי לעצור למנוחה במצפור לוי אשכול, הנמצא באמצע היער, ממנו נשקף נוף שדות העמק והאגן הדרומי של הכנרת. חוזרים לסמ"ש האדום וממשיכים במורד השביל (שקטעים ממנו סלולים) לכיוון מנחמיה. נכנסים למנחמיה, לוקחים שמאלה ברחוב הדקל וממשיכים לכיוון רחוב החקלאי. בדרך עוברים את רחוב הירדן הפונה ימינה. ממשיכים צפונה על רחוב החקלאי עד סופו ושם פונים ימינה לשמורת מורד הירדן. בשמורה זו מדרימים תוך פנייה ימינה על השביל הצמוד לנהר הירדן. ממשיכים עד למוצא הדרומי של השמורה ועולים על כביש 7188 תוך פניה ימינה. מטפסים כ-460 מטרים במעלה הכביש הנמשך כ-5.5 ק"מ כשבסוף העלייה מומלץ לעצור להפסקה במאגר ומצפה נח. מכאן ממשיכים עם הסמ"ש הכחול המגיע כמעט עד לכפר קמה.

אולי יעניין אותך גם

כפר קמה לקרני חיטין

סוג: אופניים אורך המסלול: כ- 27 ק"מ דרגת קושי: קל-בינוני נקודות עניין: שמורת טבע קרני …