יום שישי , מאי 3 2024

דרגת קושי: קל-בינוני
נקודות עניין: שמורת טבע קרני חיטין
לצפייה במסלול בעמוד ענן

תחילת המסלול ביציאה הצפונית לשדות כפר קמה. רוכבים צפונה כ- 1.3 ק"מ עד שמגיעים לדרך החקלאית שרונה-שדה אילן ושם פונים מערבה. לאחר רכיבה של כ- 1.4 ק"מ מגיעים למפגש עם דרך סלולה. פונים צפונה בנקודה זו ולאחר כ- 2.3 ק"מ פונים מזרחה וממשיכים על הדרך החקלאית המתפתלת מרחק של כ- 3.3 ק"מ.

כאן נמצא שער שלעיתים נעול אך ניתן לעקיפה מצידו המערבי. ממשיכים עוד כחצי קילומטר עד שמגיעים לכביש 77. יש לשים לב כי המשך המסלול הוא על שרידי הכביש הישן שאינו בשימוש ולא על הכביש עצמו. רוכבים מזרחה במקביל לכביש כ- 1.4 ק"מ עד שמגיעים למעבר מתחת לכביש. חוצים את הכביש וממשיכים מזרחה מצידו הצפוני כ- 1.9 ק"מ. פונים צפונה ולאחר כ- 350 מ' פונים מערבה, מדוושים כ- 1.5 ק"מ ומגיעים לקרני חיטין. מומלץ לערוך כאן הפסקה, לטפס לקרניים ולהשקיף על הנוף היפה שמצוק הארבל ניצב במרכזו ברוב הדרו ולדמיין את הקרב שהתחולל כאן ב-4 ביולי 1187. בקרב מכריע זה, הביס צלאח אל דין את הצלבנים והביא לסיום שלטונם בארץ.

יורדים מקרני חיטין וממשיכים כ- 3 ק"מ על השביל לכיוון דרום מערב עד שמגיעים לכיכר הודיות-קיבוץ לוי. יורדים עם כביש 7707 לכיוון כביש 77 ופונים ימינה כ-50 מ' לפני הצומת המרומזרת. לאחר כ- 180 מ' פונים דרומה וחוצים את כביש 77 במעבר תחתי. עם סיום החצייה, השביל מתפצל לשלושה ויש להמשיך דרומה בשביל השמאלי בין עצי זית ועצי אורן תמירים. לאחר טיפוס לא קשה במיוחד של 800 מ' מגיעים לסוף השביל המתחבר עם שביל כורכר. פונים שמאלה ומתחברים לדרך סלולה שעימה ממשיכים את הטיפוס עד לכביש ההיקפי לגבעת אבני. פונים ימינה ומדוושים במעלה הגבעה עד לכיכר. יוצאים ביציאה הראשונה לפי השילוט "כפר נהר הירדן" וכך עושים גם בכיכר הבאה הנמצאת כ- 170 מ' מהראשונה. לאחר כ- 160 מ' יורדים מהכביש לשביל עפר תוך פנייה ימינה וממשיכים איתו כ- 470 מ' לכיוון מערב. פונים שמאלה ומיד אחריו חוצים מעבר בקר. קטע זה משובש וזרוי אבנים וסלעים ולאחר כ- 300 מ' מתחברים לשביל כורכר. מכאן ממשיכים במורד השביל ולאחר כ- 730 מ' פונים שמאלה בהצטלבות שבילים. ממשיכים עם השביל לכיוון דרום וחוברים חזרה לדרך החקלאית גבעת אבני-שדה אילן.

אולי יעניין אותך גם

מורד הירדן

לשמורת מורד הירדן דרך יער מנחמיה

סוג: אופניים, 4X4 אורך המסלול: כ- 42 ק"מ דרגת קושי: בינוני-קשה נקודות עניין: מצפור לוי …