יום שישי , מאי 3 2024
enhe

למצפה בהר תורען

איכפנו את הסוסים בשעת בוקר מוקדמת ויצאנו לדרך. רכבנו מערבה בשדות כפר קמה לכיוון כביש 65. מעט לאחר שחצינו את האחרון, פנינו ימינה והמשכנו במקביל לנחל קשת. זהו קטע מישורי ופתוח והסוסים נענו לבקשתנו ללא היסוס והחלו לדהור בשיא הכוח.
לצפייה בתמונות לצפייה במסלול בעמוד ענן

כשהגענו לקו העצים התחלנו לטפס במעלה הגבעה תחת צילו של היער. משיא הגובה, התחלנו לגלוש מטה לכיוון צומת תורען בכביש 77 ועצרנו למנוחה קלה באחד ממטעי הזיתים במדרון. חצינו את הצומת והמשכנו עם הכביש לתוך תורען. עברנו אותו מדרום לצפון ועלינו על השביל העולה אל ההר, איתו טיפסנו לפסגה המתנשאת לגובה 548 מ' מעל פני הים.

בראש ההר עלינו למגדל לתצפית יפה לארבע רוחות השמים. ממרומי המגדל לכיוון צפון נגלה נוף בקעת בית נטופה עם שדותיה המעובדים ותעלת המוביל הארצי החוצה אותה לשניים. במערב ניתן לתצפת עד הכנרת ובימים של ראות טובה ניתן לצפות בצד השני עד הים התיכון ואף עד החרמון שבצפון.

את פנינו חזרה עשינו לכיוון צומת גולני. חצינו את כביש 65 לכיוון מזרח והדרמנו ליער לוי תוך חציית כביש 77 במעבר תחתי שליד תחנת הדלק (ייתכן ונחסם עקב המחלף שנבנה). את המשך הדרך עשינו במעלה הגבעה וחצינו את היער לכיוון דרום מזרח. משם הדרך הביתה הייתה קצרה. הגענו עייפים אך מרוצים כשבראש מתרוצצים הטיולים הבאים.